1. června 2010

Z výstavy Josefa Krejsy v Blatné


Pohled na kraj kolem Blatné je z výstavy Josefa Krejsy, která je nyní v blatenském muzeu. Autor žil v nedalekém Husinci a rád zobrazoval zdejší krajinu - dokonce jsme se dočetla, že se mu říká mezi zasvěcenci "malířský Klostermann Šumavy". Na výstavě jsou taky jeho linority, ale mě se víc líbily olejomalby a litovala jsem jen, že prostě nejsou peníze ani na katalog a ani na pár pohledů. Autor by si to zasloužil. Jenže pro koho....Zapsala jsem se do knihy a byla jsem tam od března první zapsaný návštěvník (a stojí lístek deset korun!). A dneska mi jedni lidé v Blatné říkali (mmj. pravidelní návštěvníci koncertů vážné hudby na zámku), že by bylo potřeba nějak lidi přitáhnout a přimět ke krásným věcem. K takovým jako jsou koncerty klasické (vážné) hudby a výstavy. Jenže jak? Dneska spíš každý tíhne k jednoduchosti a to ve všem. Je to škoda. A přitom lidé by se sami spíš měli bát skutečnosti, že z nich někdo chce mít nenáročně jednoduché obyvatelstvo...